Experts in communicatie

Er is niets vervelender dan meerdere malen een herinnering op de deurmat te krijgen. Dit vinden wij ook! Vandaar dat Amnez Telecom & ICT nu automatische incasso implementeert in al haar facturen.

Waarom automatische incasso?

Tot op heden was er bij Amnez nog niet de mogelijkheid om openstaande facturen automatisch te incasseren. Wij begrijpen net als u dat het erg vervelend en tijdrovend is om maandelijks alle facturen handmatig te moeten betalen. Dit moet anders vinden wij, en dat kan! De digitale incassomachtiging is een goed alternatief hiervoor.

Dankzij deze handige manier van betalen voorkomt u dat u te laat betaalt. Met de digitale incasso hoeft u, nadat u een machtiging heeft verstrekt aan Amnez, zelf niets meer te doen. U geeft dus toestemming om periodiek een bepaald geldbedrag van uw bankrekening af te schrijven. Hiermee willen wij het betalen van openstaande facturen zo laagdrempelig mogelijk maken voor u.

Hoe gaat het in zijn werking?

De facturen kunt u nog steeds blijven inzien via het gebruikelijke systeem van Payt. Maar wat verandert er dan precies? Op de nieuwe facturen heeft Payt voor Amnez een button toegevoegd waarmee u als klant kunt aangeven dat u de nieuwe facturen per automatische incasso wil gaan betalen.

Voor het kunnen uitvoeren van de automatische incasso is het voldoende wanneer u aangegeven heeft de facturen via automatische incasso te willen laten incasseren. Met het IBAN nummer en de tenaamstelling kan de incasso uitgevoerd worden. Er hoeft dus geen natte handtekening of rechtsgeldige digitale machtiging te worden overlegd aan de bank. Het verzoek wordt automatisch opgeslagen en zal alle volgende facturen aan u middels automatische incasso laten incasseren voor u. Facturen worden 5 dagen voor de vervaldatum geïncasseerd.

Afbeelding 1. Dit is een voorbeeld factuur met een machtiging voor een automatische incasso.

 

 

 

Vervolg facturatie

Wanneer u Amnez heeft gemachtigd zullen de facturen er als volgt uit gaan zien. Alle facturen worden per stuk gefactureerd in plaats van in bundels. Hierdoor behoud u uw overzicht in de openstaande facturen.

Afbeelding 2. Dit is een voorbeeld factuur na een machtiging voor een automatische incasso.

 

 

 

 

 

 

 

Storneringen

Het wil wel eens voorkomen dat het bedrag niet geïncasseerd kan worden, of dat het bedrag gestorneerd wordt. Storneren is niets meer dan het tegenhouden of terugboeken van een incasso. Wanneer dit gebeurt zal er een herinnering plaatsvinden van het openstaande bedrag. U kunt dan alsnog aan de betaling voldoen of de factuur inzien.

Storneringen kunnen tot 8 weken na de incassodatum plaatsvinden.

Afbeelding 3. Dit is een voorbeeld factuur wanneer er een stornering plaatsvindt.

 

 

Wat verandert er voor u als klant?

Voor u als klant verandert er helemaal niets. U kunt gewoon zoals u gewend bent uw facturen via Payt downloaden en inzien. Er wordt alleen een extra optie toegevoegd om de factuur direct of via automatische incasso te betalen.

Bevalt het toch niet?

Wordt er teveel gefactureerd of bent u het niet eens met de automatische incasso dan kunt u deze stop zetten. Stopzetten of vragen kunt u doorgeven via: sema@amnez.nl of bellen naar 088 134 4244.