Experts in communicatie

De voordelen van vast mobiel koppeling

We willen altijd en overal bereikbaar zijn. De vaste telefoon opnemen met uw GSM, kan dat? Jazeker! Bij Amnez Telecom & ICT kunnen wij dit op een aantal manieren voor u integreren. Van slimme doorschakelingen tot integratie op het allerdiepste niveau. We nemen u in deze blog graag mee in de mogelijkheden.

Wat houdt vast mobiel integratie precies in?

Uw vaste en mobiele telefonie integreren heeft vele voordelen. Een belangrijk pluspunt is dat u altijd en overal bereikbaar bent, op hetzelfde nummer. Bent u niet op kantoor, dan ontvangt u oproepen op de vaste lijn met uw mobiele telefoon. De mobiele telefoon wordt zo een verlengstuk van uw vaste telefoon. Maar: alleen wanneer u dat wilt. U kunt er nog steeds voor kiezen om even niet bereikbaar te zijn.

Met vast mobiel integratie krijgt uw mobiele telefoon er een hoop functies bij. In de presentielijst zien uw collega’s -ook wanneer u niet op kantoor bent- of u bereikbaar bent, niet gestoord wilt worden of al in gesprek bent. Uiteraard ziet u dit andersom ook van uw medewerkers. U kunt uw gesprekken vanaf uw mobiele telefoon in één handeling doorverbinden, of een groepsgesprek starten.

Ook vanaf de vaste telefoon biedt het voordelen. U kunt onder andere gebruik maken van een wachtrij met wachtmuziek, automatische gespreksopname, dag- en nachtstand of belangrijke gesprekken opslaan in uw CRM-systeem. Belt uw partner op het hoofdnummer? Het nummer wordt herkend en automatisch doorgeschakeld naar u in plaats van de telefoniste.

Hoe werkt dit in de praktijk?

Bij Amnez Telecom & ICT bieden we u drie opties: via Telfort, Xelion of 3CX. Welke oplossing het best bij uw bedrijf past, is afhankelijk van uw wensen. U kunt er bijvoorbeeld voor kiezen externe servers te gebruiken en via de cloud te bellen. Maar bent u een advocatenkantoor, dan heeft u de servers misschien liever in huis zodat u ze zelf kunt beveiligen. U hoeft niet bang te zijn voor hoge kosten door misbruik van de mobiele telefoon voor privédoeleinden. U bepaalt namelijk zelf wat uw medewerkers wel en niet mogen, zoals bellen naar het buitenland of 0900-nummers. Zo voorkomt u onnodige kosten. Op de factuur ziet u precies welke kosten door welke gebruiker zijn gemaakt.

Telfort

Telfort biedt volledige integratie van vaste en mobiele telefonie. Om hiervan gebruik te kunnen maken, brengt u zowel uw vaste als mobiele telefonie onder bij Telfort. Vast mobiel integratie van Telfort werkt volgens een modulair systeem. Dat betekent dat u simpelweg modules toevoegt waar u gebruik van wilt maken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een keuzemenu, wachtrij en fax-naar-mail. Aan het vaste toestel op uw bureau verandert in principe niets. Uw mobiele telefoon wordt een verlengstuk van uw vaste telefoon. U hoeft voor het starten van een telefoongesprek op uw mobiele telefoon geen app te openen: u belt vanaf het reguliere toetsenbord of kiest een contactpersoon uit uw eigen lijst. Wilt u een gesprek doorverbinden, dan start u wel de app op. Dankzij de BelAssistent-app heeft u dezelfde functies op uw mobiele telefoon als op uw vaste toestel.

Wat als ik niet vast wil zitten aan een netwerk?

Wilt u niet vastzitten aan één provider, dan realiseren we de integratie met behulp van Xelion of 3CX. Het voornaamste verschil is de facturering. Bij Xelion betaalt u per licentie (gebruiker) en bij 3CX per aantal gelijktijdige gesprekken dat gevoerd kan worden. 3CX komt zo bijvoorbeeld goed tot z’n recht in een hotel waar veel telefoons staan, maar u niet voor elk toestel een gebruikerslicentie wilt afsluiten.

Xelion

Vast mobiel integratie via Xelion werkt niet vanuit het netwerk, maar via de software van Xelion. Hierdoor bent u niet gebonden aan een specifieke provider. Aan uw bureau belt u via uw computer. Dit kan in combinatie met een hoofdtelefoon of een DECT-toestel. Binnen Xelion zijn alle functionaliteiten standaard inbegrepen. Met de Xelion-app draait uw mobiele telefoon naadloos mee in uw telefooncentrale. Zo ziet u bijvoorbeeld in één oogopslag wie van uw collega’s aanwezig is en wie in gesprek is, of telefonisch niet gestoord wil worden.

3CX

Ook bij 3CX belt u zowel vast als mobiel via software en bent u dus niet netwerkafhankelijk. Samen kijken we welke functionaliteiten u gebruikt en welke versie (Standaard, Pro of Enterprise) hierop aansluit. Dankzij de praktische app heeft u deze functies ook onderweg binnen handbereik.

Mogelijkheden

Wilt u graag weten welke oplossingen vast mobiel integratie u biedt? Neem dan contact met ons op, wij adviseren u graag geheel vrijblijvend.